Zoekmachine optimalisatie

De kansen die zoekmachine optimalisatie (SEO) biedt, worden steeds groter. Deze kansen laten liggen is zonde, helemaal als je concurrenten hier wel op inspelen. Onze SEO-specialisten kunnen jouw organisatie laten profiteren van de laatste trends. Wil je direct inzicht in de kansen van SEO? Vraag een SEO review aan.

 

Waarom de SEO review?

  1. Gratis SEO review t.w.v. € 250,-
  2. Technische, on-page & backlink analyse
  3. Heldere SEO-strategie op basis van kansen
  4. 85% van de sites die wij analyseren loopt omzet mis

 

Waarom doen we dit gratis?

Samen met de review doen wij een voorstel om de campagne in te richten. Veel bedrijven accepteren deze, maar de keuze is geheel aan jou. De review is en blijft vrijblijvend.

Wat is SEO en waarom is het belangrijk?

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO (naar het Engels: Search Engine Optimization) genoemd. Het omvat het optimaliseren van een website, zodat deze hoger kan ranken in de organische zoekresultaten. Daarmee vormt het samen met zoekmachine adverteren de kern van zoekmachine marketing.

Zoals eerder beschreven komt gemiddeld 80% van alle websitebezoekers binnen via zoekmachines. Google levert met een marktaandeel van 90% verreweg de meeste bezoekers op.

Gebruikers van Google op mobiele apparaten klikken bij 39% van alle zoekopdrachten op organische zoekresultaten. Op desktop is dit percentage nog aanzienlijk groter (65%). Dit terwijl de clicks uit betaalde zoekresultaten voor beide groepen rond de 3,5% ligt.

Zoekmachine optimalisatie door NivendMedia

NivendMedia is vijf jaar geleden in Almere begonnen met SEO dienstverlening. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een groeipartner die alle facetten van online marketing aanbiedt. SEO (optimalisatie voor de zoekmachine) zit echter altijd nog in onze kern. Door jarenlange SEO ervaring hebben onze 13 SEO-specialisten de nodige kennis om de organische online vindbaarheid van jouw bedrijf te verbeteren.

Alhoewel elke SEO campagne maatwerk is, geloven wij in onze SEO succesformule. Onze SEO campagnes presteren dan ook goed.

Onze SEO review geeft inzicht in de verbeterpunten voor jouw gehele website. Hierbij komen de vier pijlers van SEO – techniek, on-page, content en autoriteit – aan bod. Uit onderzoek blijkt dat 85% van de sites die wij analyseren omzet misloopt. De SEO review staat vol tips hoe jij meer omzet uit Google kan halen.

Samen met de SEO review ontvang je een voorstel met een nieuwe SEO strategie voor jouw SEO campagne. Veel bedrijven accepteren deze en gaan SEO uitbesteden bij NivendMedia, maar de keuze is geheel aan jou. De review is en blijft vrijblijvend.

Onze SEO werkwijze

Kick-off

Een belangrijk onderdeel van een goede SEO campagne is de kick-off. Op deze manier leren we meer over jou, jouw bedrijf en de branche waarin je actief bent. Door jouw kennis van de branche en het bedrijf met onze online marketing expertise te bundelen ontstaat de ideale samenwerking.

Website SEO scan

Na de kick-off starten we met het maken van een website analyse. Met deze SEO check wordt jouw website volledig geanalyseerd om de score in Google in kaart te brengen. Hierbij bieden wij analyses voor de volgende SEO deelgebieden:

Technische SEO

Zonder goede websitetechniek, leveren andere SEO inspanningen vaak minder op. Technische SEO is dan ook een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Vooral bij grote websites met complexe structuren vinden wij regelmatig fouten in de techniek.

Binnen de technische SEO analyse brengen we alle punten in kaart die de prestaties van jouw website in de zoekresultaten belemmeren. Alle verbeterpunten worden voorzien van de bijbehorende technische optimalisatie zodat de online vindbaarheid van jouw website verbeterd kan worden.

Zoekwoordenonderzoek

Tijdens de kickoff brengen we jouw belangrijkste diensten en producten in kaart. Vervolgens gaan we aan de slag met een zoekwoordenonderzoek om de daarbij behorende relevante termen in kaart te brengen. Hierbij doen we niet alleen onderzoek met Google Keyword Planner, maar ook aanvullend concurrentie onderzoek.

De keuze voor zoekwoorden kan een SEO campagne maken of breken. Het gaat namelijk om het aantrekken van de juiste bezoekers die converteren.

On-page SEO

Elke pagina van jouw website maakt gebruik van on-page factoren, zoals de paginatitel en de meta description. Deze factoren zorgen ervoor dat zowel bezoekers als Google direct weten waar de pagina over gaat.

In de on-page analyse onderzoeken we alle on-page factoren voor jouw diensten en producten. Hierbij kan je ook denken aan afbeeldingen en video’s. Vervolgens kunnen we deze met on-page SEO optimaliseren.

SEO content

Tijdens de SEO content analyse bekijken we of teksten de informatie bieden waar jouw bezoekers naar op zoek zijn. Ook kijken we of de teksten goed zijn geoptimaliseerd om hoog in Google te komen.

Als de content op jouw website niet goed is, kunnen wij SEO content schrijven. Daarbij verwerken we ook overtuigingstechnieken, zodat bezoekers overtuigd worden jouw product(en) en/of dienst(en) af te nemen. Wij werken met verschillende cms’en. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar SEO teksten voor jouw WordPress website? Dat is voor onze contentspecialisten geen enkel probleem.

Linkbuilding

Met de backlink analyse brengen we alle inkomende links naar jouw website in kaart. Op basis van de analyse kunnen we een zorgvuldig uitgestippelde linkbuilding strategie opstellen. Vervolgens kunnen we aan de slag met content marketing en linkbuilding om het aantal kwalitatieve links naar jouw website te verhogen.

Mobile SEO

Het aantal zoekopdrachten op mobiele apparaten is het aantal desktop zoekopdrachten al enige tijd overstegen. Daarnaast heeft Google in 2018 de overstap naar een mobile first index gemaakt. Daarmee is het belang van mobile SEO alleen maar toegenomen. In de mobile SEO analyse wordt gecontroleerd of jouw website geschikt is voor mobiele apparaten.

Local SEO

Ben je als bedrijf lokaal actief, dan is local SEO absoluut interessant. Door specifiek te focussen op de lokale aspecten van SEO, kan de lokale vindbaarheid worden verbeterd. In de local SEO analyse worden de verbeterpunten voor lokale vindbaarheid in kaart gebracht

SEO strategie

Na de uitgebreide SEO analyse hebben we alle verbeterpunten voor jouw website in kaart gebracht. Deze verdelen we op basis van prioriteit, zodat er een duidelijke roadmap ontstaat. Vervolgens wordt op basis van de informatie uit de SEO check en kick-off een strategie opgesteld. Met deze SEO strategie gaan we aan de slag om jouw bedrijf hoger in Google te krijgen.

Maandelijkse optimalisatie

Na het opstellen van de SEO strategie gaan we aan de slag met website- en conversieoptimalisatie. Terwijl ze dit doen, houden we de resultaten van de wijzigingen bij met Google Analytics. Uiteraard bieden wij altijd proactief advies om beter te optimaliseren, continu te verbeteren, nieuwe marktsegmenten aan te boren en gemiste kansen te benutten.

google-partner
facebook-certified-buying-professional