Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren (SEA) is een directe link tussen vraag en aanbod. Je doelgroep vraagt in de zoekbalk naar een product of dienst; jij toont binnen enkele seconden je beste aanbod. Maar om te winnen in zoekmachines is een goede strategie, intelligentie en sterk gebruik van technologie nodig. Weten hoe jij kunt winnen in de zoekmachines? Vraag de SEA review aan.

 

Waarom de SEA Review?

  1. Gratis SEA review t.w.v. €320,-
  2. Inzicht in het optimaal benutten van jouw mediabudget
  3. Bereik van jouw specifieke doelgroep
  4. Eindelijk grip op onnodige kosten in je advertenties

 

Waarom doen we dit gratis?

Samen met de review doen wij een voorstel om de campagne in te richten. Veel bedrijven accepteren deze, maar de keuze is geheel aan jou. De review is en blijft vrijblijvend.

Wat is zoekmachine adverteren en wat is het belang?

Iedere dag worden er onwijs veel zoekopdrachten gedaan in zoekmachines als Google en Bing. Middels een advertentie in deze zoekmachines kun je inspelen op de zoekopdracht van de gebruiker.

Binnen zoekmachines kan je bieden voor klikken naar aanleiding van specifieke zoektermen. Dit leidt tot marktwerking in het systeem. Zolang je geld verdient aan een klik, is het verleidelijk om meer te bieden voor meer klikken. Om überhaupt nog klikken te ontvangen zal je concurrent moeten reageren met een bodverhoging. Dankzij deze marktwerking worden klikken dus steeds duurder. Inmiddels zien we  veel organisaties adverteren tegen break-even of zelfs verlies per klik.

 

SEA bij NivendMedia

Omdat zoekmachine adverteren door de marktwerking steeds duurder wordt, zijn er twee strategieën van groot belang bij zoekmachine adverteren, namelijk 1) de opbrengsten van een klik continu optimaliseren en 2) de “verspilde kosten” aan irrelevante klikken doorlopend minimaliseren. Dat klinkt simpel, maar in de praktijk blijkt dat dit behoorlijk lastig kan zijn. Bij Nivendmedia helpen we je daarom graag verder met deze strategieën. Onze SEA-specialisten hebben ruime ervaring en kunnen op strategisch niveau met jou meedenken en jou adviseren over zoekmachine adverteren. Wij helpen jou graag met zoekmachine adverteren in Google en Bing.

Google Ads

De grootste speler in zoekmachine adverteren is uiteraard Google. Google heeft een marktaandeel op desktop van 83% en op mobiel een marktaandeel van 98% in Nederland. Dit zorgt voor een enorm goed volume en veel kansen om je bedrijf te laten groeien.

Tegelijkertijd zien we dat Google een relatief duur medium is als je het vergelijkt met zoekmachines als Bing en (ons) minder bekende buitenlandse spelers als Baidu en Yandex.

Bing

Bing heeft de afgelopen jaren snel stappen gezet. In Nederland is dit in mindere mate succesvol, maar in de US heeft de zoekmachine van Microsoft een marktaandeel van 33% weten te bemachtigen en in de UK 25%.

Ook zien we vaak dat Bing een goedkoper medium is dan Google. Bing lijkt dus een onmisbare schakel te zijn in de internationale online marketing strategie.

 

Onze SEA werkwijze

Aan de hand van de review stellen we vast welke onderdelen zo snel mogelijk opgepakt moeten worden. We stellen de doelen vast en spreken we af welke uitingen er in jouw zoekmachine advertentie(s) gebruikt gaan worden. We richten de advertenties in, leggen deze aan jullie voor ter goedkeuring en zorgen ervoor dat Analytics goed ingericht wordt, zodat we zeker weten dat de doelen ook goed gemeten worden. We richten Analytics op een dusdanige manier in dat beide partijen duidelijk inzicht hebben in de resultaten. Nadat we live zijn gegaan, gaan we in sprints van een maand het resultaat van de campagnes verbeteren.

Gedurende het hele proces hebben we twee belangrijke strategieën:

Opbrengsten per klik optimaliseren

Wanneer je het meeste verdient aan een klik, dan kan je het meeste bieden voor een klik. Wanneer je het meeste kan bieden voor een klik, dan krijg je de meeste klikken.

Het optimaliseren van de opbrengsten per klik zorgt dus voor exponentiële groei in je resultaat. Wij helpen met het optimaliseren van de waarde door mee te denken over je propositie, website en aanbod. Zoekmachine adverteren kent dus een sterk strategisch karakter.

Verspilde kosten minimaliseren

Het lijkt een no-brainer om verspilde kosten te minimaliseren. Echter reikt dit principe verder dan de meeste denken. Stel, je verkoopt vliegtickets. Niet iedere keer wanneer iemand zoekt op “vliegtickets”  boekt deze persoon ook daadwerkelijk een vlucht. Bedenk maar eens hoe vaak je zelf tickets zoekt voordat je boekt.

Dus eenzelfde zoekopdracht is de ene keer van grote waarde en de andere keer waardeloos. Dankzij campaign automation kunnen we steeds beter bieden op klikken die de grootste kans op toegevoegde waarde hebben.

google-partner
facebook-certified-buying-professional